my faVoUritE Inspired quOtes~

  • ~ Your vision will become clear only when you look into your heart. Who looks outside, dreams. Who looks inside, awakens. – Carl Jung ~
  • ~ Praise and blame, gain and loss, pleasure and sorrow, come and go like the wind. To be happy, rest like a giant tree in the midst of them all. --Buddha ~
  • ~ 生命影响生命。~
  • ~ The point of love is to make us grow, it is not to make us immediately happy. Marriame Williamson ~
  • ~ The problem is never the problem. It is only a symptom of something much deeper. by Virginia Satir ~
  • ~ Problem is not the problem, COPING is the problem. by Virginia Satir ~
  • ~ 不要害怕犯错,从经验中学习。There is no mistake, only learning opportunity. ~
  • ~ Transformation has occurred, when a person goes from saying, " I want to be loved" to " I am loved - by me". by Virginia Satir ~
  • ~ You must become the change you want to see in the world. –Gandhi ~
  • ~ Be patient with yourself.~
  • ~ The more I Love Myself, the more I SEE Love reflected in those around me.~
  • ~Don’t ask yourself what the world needs, ask yourself what makes you come alive. And then go and do that. Because what the world needs is people who are alive.” – Howard Thurman~
  • 少一些批判、比较、分别心,多一些了解、包容与接纳。
  • ~ Make choices based on love and not fear. ~
  • What is not love, is fear.
  • ~ Love heals all. ~
  • 只要你们肯多用心,留意身边的人与事,就会发现,原来自己拥有的,已经很多。
  • U r here bcz of many ppl's kindness and contribution, so be appreciate.

Thursday, May 30, 2013

感恩

刚做完了沉思的功课,整个人感觉非常的喜悦。真的很感恩能够接触到合一,体验了什么是真正的喜悦。

近来睡前都会静心做沉思功课,根据一个主题然后静心沉思,让潜意识里的“垃圾”或anything浮现,然后祈请我的天使或高我协助转化。

今天静心沉思的主题是“感谢”,我没想到我第一个浮现的,竟是我自己。我才发现,一直以来习惯用“命令式”的方式对待自己的身体,没有真正的好好感谢我的身体。身体是在人间让我们来地球这所学校学习、体验的载具,没有身体,我们无法体验人间的课题。我却认为理所当然的对待身体,忘了好好感谢她。好好地向身体道歉与道谢后,脑海又浮现了家人、朋友、曾经养过已经过世的宠物、很多很多人。

一一向脑海中浮现的人道谢后,心里充满了感动。因为做这个主题的功课,才发现自己生命里充满了如此多的感动,才发现在很多我感觉很糟糕的时候,有那些人给予了我那样的支持、陪伴。真的很感动。或许看着这片文章的你,也是我面带微笑感激的人之一=)

要去睡了~晚安咯~^^

No comments:

Post a Comment