my faVoUritE Inspired quOtes~

  • ~ Your vision will become clear only when you look into your heart. Who looks outside, dreams. Who looks inside, awakens. – Carl Jung ~
  • ~ Praise and blame, gain and loss, pleasure and sorrow, come and go like the wind. To be happy, rest like a giant tree in the midst of them all. --Buddha ~
  • ~ 生命影响生命。~
  • ~ The point of love is to make us grow, it is not to make us immediately happy. Marriame Williamson ~
  • ~ The problem is never the problem. It is only a symptom of something much deeper. by Virginia Satir ~
  • ~ Problem is not the problem, COPING is the problem. by Virginia Satir ~
  • ~ 不要害怕犯错,从经验中学习。There is no mistake, only learning opportunity. ~
  • ~ Transformation has occurred, when a person goes from saying, " I want to be loved" to " I am loved - by me". by Virginia Satir ~
  • ~ You must become the change you want to see in the world. –Gandhi ~
  • ~ Be patient with yourself.~
  • ~ The more I Love Myself, the more I SEE Love reflected in those around me.~
  • ~Don’t ask yourself what the world needs, ask yourself what makes you come alive. And then go and do that. Because what the world needs is people who are alive.” – Howard Thurman~
  • 少一些批判、比较、分别心,多一些了解、包容与接纳。
  • ~ Make choices based on love and not fear. ~
  • What is not love, is fear.
  • ~ Love heals all. ~
  • 只要你们肯多用心,留意身边的人与事,就会发现,原来自己拥有的,已经很多。
  • U r here bcz of many ppl's kindness and contribution, so be appreciate.

Sunday, April 6, 2014

我-看见自己的内在小孩


几个月前的某个早上,无意间听见收音机专访一位香港女艺人,她说自己在事业拼搏过程中,因为听见了蔡依林的一首歌“我”,让她发现自己这一路走来忙忙碌碌都是为了从外面得到别人的肯定,却忽略了那个最当初的自己,于是她花了2年的时间调整自己的生活与工作步伐,放慢脚步去看自己。当时我的心很感动,因为在现在这个黄金纪元,大家都会有自己的因缘开始往内看自己,而不是一直往外抓却没觉知到这样的自己。就连一个香港女艺人都透过了这样的一首歌开始往自己内心看,开始发现该爱自己多一些。

很喜欢这首歌的歌词,每次听时,都在提醒我,去看看心里面那个内在的小女孩,那个内在的自己。

今天跟着感觉去开了这首歌的视频来看,没想到看到最后一幕,舞台上光鲜亮丽的蔡依林看着幕后那个穿着白色上衣与牛仔裤象征她心里那个当初单纯的小女孩对着她单纯却如此开心的笑时,我竟然哭了。因为这一幕touch到了我的心,让我看见自己的小女孩在对着我笑。然后,我才发现,最近生活工作都忙,忙到一直focus在外面,我都忘了我自己。忘了我的内在小女孩。我看着镜子中的自己,突然觉得好陌生,好久没看自己了,好久没好好爱自己,倾听自己了。我看着镜子中的自己问:“如此一个美好的女孩,我怎么一直没有发现呢?我怎么一直忽略了你没有看见你?没有去好好照顾你和爱你呢?”当下感触真的很多。。一直看着外面,却忘了看自己的内在小孩,自己的心。

这mv中蔡依林慢慢卸下她华丽的外表,然后看着镜中的自己笑了,那个真实的她自己。然后那个穿着简单的白衣牛仔裤的象征她内在小孩的她有时开心的跳舞,有时难过的坐在角落哭了, 但这都是我们内在都有的部分,不是吗?

你呢?你有多久没去看看自己的内在小孩和陪陪她/他了?

很喜欢这歌词:

我鏡子裡的她 好陌生的臉頰
哪個我是真 哪個是假
我用別人的愛定義存在 怕生命空白
卻忘了該不該讓夢掩蓋當年那女孩
假如你看見我 這樣的我
膽怯又軟弱
會閃躲 還是說 你更愛我

當一天舞台變小 還有誰把我看到
莫非是我不夠好 誰會來擁抱


 
我用別人的愛定義存在 怕生命空白
卻忘了該不該讓夢掩蓋當年那女孩
假如你看見我 這樣的我
膽怯又軟弱
會閃躲 還是說 你更愛我

我怕沒有人愛 不算存在 生命剩空白
卻忘了我應該誠實對待當年那女孩

假如你看見我 這樣的我
窩在個角落
會閃躲 還是說 你更愛我
會閃躲 還是說 你更愛我

No comments:

Post a Comment